woensdag, april 19, 2006

Vogeltjes

Ik wacht op een telefoontje. Van een aannemer. Eentje die al zo'n 500 keer beloofd heeft aan m'n buur om langs te komen. Om hun dakgoot te repareren. En om 'the place to be' te bereiken moet hij door mijn velux klauteren. Toen ik hij eindelijk langskwam om de klus te klaren, enkele maanden geleden, lag er ijs in de dakgoot. Niks dus. Vroeg hem of hij, als het gedooid had en hij terugkwam, en passant even een stukje schouw tegen de vlakte kon helpen. 'Geen probleem', zei hij.

Vorige week belde ik hem voor het eerst op om te vragen waar hij bleef. Met aandrang. Hij zou me ten laatste tegen eind deze week bellen om te bevestigen welke dag van de week hij precies zou komen. Spannend. Nog twee dagen te gaan. Morgen is dus de laatste dag dat hij kan bellen, om aan te kondigen dat hij vrijdag komt...
Hoort hij dan niet dat de vogeltjes al fluiten, de forsitia in bloei staat, het zonnetje schijnt,...?