donderdag, maart 16, 2006

Lijstje

De laatste tijd gaat er haast geen week voorbij, of ik vind een brief in de bus. Van een of ander immokantoor dat 'uiteraard geheel vrijblijvend', 'volledig gratis' en 'zonder verdere verplichtingen' eens een bezoekje wil brengen aan mij 'om eens te praten', en passant eventjes een schatting te doen van m'n huisje, gewoon 'zomaar', ook al ben ik niet van plan ooit m'n huisje te verkopen. En nog zo'n heleboel gelul met de diplomatie van een olifant en de omfloerstheid van een neushoorn. Zowat de hele immoset van Gent was al zowat de revue gepasseerd, uiteraard allemaal bewerend dat zij de beste waren, behalve eentje: 't kantoor waar ik zelf m'n huisje gevonden heb. En afgelopen weekend waren zij dus ook van de partij. Benieuwd hoe dit verder zal evolueren. Keert de rust terug voor m'n brievenbusklepje? Of krijg ik nu van iedereen nog een tweede brief met nog meer zeemzoet gewijmel? Of komen die gladde immojongetjes alvast m'n bel eens uitproberen? Of overladen ze me met kleine attenties, een bloemetje, pralines van Van Hoorebeke, zoets van Temmerman? Of trakteren ze me op lekkere etentjes in de gezelligste restaurantjes van Gent? Of sponsoren ze m'n verbouwing met allerlei materiaal, om de klus zo snel mogelijk te klaren. Ja, dat lijkt me wel wat. Zal ik alvast een 'Help Dina Miet'-lijstje aanleggen in de Hubo?

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Of doe hen zelf een oogverblindend aanbod: met degene die de rest van de renovatie op zich neemt, of jouw lijstje wil betalen, ga je in zee op de dag dat je beslist om je huisje te verkopen (zelfs al is dat binnen 20 jaar). Wie weet... ze zijn zooo wanhopig.

1:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home