donderdag, januari 19, 2006

Vooruitzichten

Dit weekend ga ik met Tuinkabouter naar Ikea. Hoewel ik er stomweg in 't zak gezet ben doordat mijn bestelling onvolledig was (maar ik ook zo stom was om het aantal kastjes en deurtjes wel te tellen, en de sifons maar NIET de kranen) kijk ik er zo ontzettend naar uit: snuffelen tussen allerlei spulletjes die je niet nodig hebt, fantastisch design zien (en design, dat is voor mij: mooie dingen die toch functioneel zijn én in massa kunnen geproduceerd worden waardoor ze betaalbaar zijn), snuisteren in inspirerende woonomgevingen die meer zeggen over de tijdsgeest dan 500 sociologische studies, essays en kunstwerken je aan het verstand kunnen brengen, meer leren over de Vlaamse ruimtelijke wanordening en de commerciële mogelijkheden daarvan dan je in 5 jaar unif te weten komt, de geschiedenis van het industrieel ontwerp herontdekken, laveren doorheen meubeltjes, textiel, potjes en pannetjes die de hele polemiek rond ecologie op enkele vierkante meter etaleren, in een tijdspanne van enkele uren een representatieve doorsnede van de bevolking observeren met ouders met huilende babies, gniffelende tieners, zagende bejaarden, sjieke dames met een hoed, jonge al dan niet hetero koppeltjes, oudere al dan niet hetero ouders-van-een-nieuw-samengesteld-gezin, eenzame heren, vrijgevochten dames,... Nog twee keer slapen.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ikea Ternat? See you there, want dat waren ook onze plannen voor zaterdag!

Bij welke categorie horen wij trouwens thuis? Ik neem m'n ouders mee als adviseurs.

11:47 p.m.  
Blogger dina miet said...

Toffe Jonge Intelligente Mensen? pakweg het publiek van Gorki?

8:40 p.m.  
Blogger dina miet said...

Die ene kraan was trouwens achtergebleven in Ikea Wilrijk, de eerste en wellicht laatste keer dat ik daar langs ging. Maakt een veel slordiger indruk qua organisatie dan Ikea Ternat. En 't schijnt dat Ikea Zaventem nog cooler is dan Ternat. Nu nog afwachten wat Ikea Gent zal geven...

8:46 p.m.  

Een reactie posten

<< Home