donderdag, december 22, 2005

Auto

wist niet eens voorrang van rechts ook gold op autostradesVorig weekend zag ik vanuit m'n vroemtuig een auto de weg kruisen. Nu is dat op zich niet zo vreemd: zowat iedere keer als je voor een rood licht staat gebeurt dat. Ware het niet dat ik deze keer niet op een kruispunt stond. Ik reed op de R4. En die auto reed dus vlak voor m'n Mazda gezellig voorbij. Hij doemde uit het niets op rechts van mij (ik reed op het derde van de vier rijvakken), stootte door naar het vehikel op de vierde strook (en nam in de vlucht diens aanhangwagen te grazen) om uiteindelijk te eindigen in de berm. Tja, 'k moet bekennen dat ik al zondagochtenden heb meegemaakt waarop het toch iets rustiger ontwaken was. En waarom wist ik dat niet, dat voorrang van rechts ook op autostrades geldt?