woensdag, november 30, 2005

Oei


Omdat m'n toilet enkel licht krijgt via enkele kleine ruitjes in de deur, had ik het lumineuze idee de hele ruimte kanariegeel te verven. Dat zou die enkele dappere binnenvallende lichtstraaltjes uitbundig over alle muren en het plafond doen uitwaaieren dacht ik. De boel een beetje opvrolijken, dat leek me wel met de nodige kracht te mogen gebeuren op zo'n plekje van anderhalve vierkante meter, waar je, in normale omstandigheden althans, toch maar heel even verblijft. Nu mag het resultaat, zo vind ik zelf, dan ook echt wel levendig genoemd worden. Operatie geslaagd, zou je denken. Ware het niet dat ik in al m'n gele enthousiaste m'n aangrenzende wasplaats ineens ook maar eenzelfde fleurig jasje heb aangetrokken. Spijtig genoeg had ik er wel niet aangedacht dat daar bij momenten wél overvloedig zonlicht binnenspoelt. En dat pigment in tubetjes er na verloop van tijd wel heel sterk door komt (ik had tot nog toe enkel met voorgemengde verf gewerkt). Gevolg: de fluogele verf spat er van de muren. Van zodra je op de stoep voor m'n huisje staat, voel je door de venstertjes in de voordeur én doorheen de matte ruitjes in de keukendeur nog een ijskoude gloed van het soort dat je normaal gezien enkel te zien krijgt bij een horde spoorwegmannen in veiligheidsjasjes die net voorbij een werflamp lopen.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zonnebril aanschaffen en het probleem is opgelost.

Erg veilig bovendien!

10:13 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

nu nog een blacklight en party!

12:49 p.m.  
Blogger dina miet said...

@bavada: veilig? hoezo? wat is er veilig aan verblind worden door de zon, euh... de muur?
@lynnie: leuk idee, jij bent alvast uitgenodigd! al is het nog even wachten tot het af is (of toch zo goed als) om te feesten!

8:41 p.m.  
Blogger Weetniet said...

Zo is je huis alvast makkelijk te vinden...

12:53 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

5hjkl

4:33 p.m.  

Een reactie posten

<< Home