Doe-het-zelf
Zoals je al eerder kon lezen, kocht ik me dit weekend allerlei spullen uit de categorie 'sanitair', zoals een kraan, een handwassertje, een sifon, en een opzetstuk dat de sifon netjes moet afsluiten. Het was een hele opdracht al die dingen bij elkaar te vinden, want wat past er nu precies op welk stukje? Voor een leek in 'pompbakken aansluiten' als ik een moeilijke opdracht. Gelukkig was er voldoende winkelpersoneel om professioneel advies in te winnen. Dacht ik. Maar wat blijkt nu?
Geen enkele van die aankopen blijkt exact te voldoen, terwijl de winkelbedienden toch bij hoog en bij laag beweerden dat het wel zo was! Een kraantje voor koud water blijkt voor koud én warm water te dienen ("dat is toch voor enkel koud water he meneer, want dat ziet er uit als een mengkraan maar 't staat bij de koudwaterkranen?" "jaja, zonder probleem!" ,
de afschermkap blijkt niet op de lavabo te passen hoewel ze samen in 't rek stonden ("meneer, wil je eens kijken, dat past daar toch bij he?" "nee, 't is die die ernaast staat op 't rek die je moet hebben, deze hier",
de sifon blijkt een te kleine diameter te hebben ("meneer, is dat deze sifon, zo eentje van 40 diameter die hierbij moet?" "nee, dat moet eentje van 32 zijn, deze hier!"). En nu blijkt dus we het telkens toch zelf bij het rechte eind hadden, en dus het foute advies kregen!
Voor de volledigheid vermeld ik ook even enkele 'precedenten':
* In diezelfde winkel moesten we maar liefst 30 minuten wachten tot iemand ons aan gipsplaten kon helpen die NIET beschadigd waren (en die waren erg zeldzaam in de gigantische, wél bereikbare stapel)
* Nog in diezelfde winkel stonden 12 flessen herbiciden in het 'snelverkoop'-hoekje voor 2,5 €. Gelukkig merkte een potentiële koper bij het passeren van de kassa nog net op dat de cassière toch gezwind de volle 12 € aanrekende. Tegenreactie van achter de kassa: "Oei, dat moet iemand per ongeluk in het snelverkoophoekje gezet hebben, dat is dan 12 € meneer".
* Bij een vraag ivm de aankoop van een boor: "Ah, meneer, koop die boor gewoon en probeer eens he! En als 't niet werkt dan kom je ze gewoon terugbrengen he." "Ah, nemen jullie spullen terug die al eens gebruikt zijn?" "Neen, je zal dan gewoon een andere moeten kopen, he!"
* En zo zou ik nog wel even kunnen doorgaan...
Zelfs in het zoeken van productinfo geldt dus 'doe-het-zelf'
Moraal van het verhaal: KOOP NIET BIJ GAMMA IN (NOORD-)GENT!!!
Geen enkele van die aankopen blijkt exact te voldoen, terwijl de winkelbedienden toch bij hoog en bij laag beweerden dat het wel zo was! Een kraantje voor koud water blijkt voor koud én warm water te dienen ("dat is toch voor enkel koud water he meneer, want dat ziet er uit als een mengkraan maar 't staat bij de koudwaterkranen?" "jaja, zonder probleem!" ,
de afschermkap blijkt niet op de lavabo te passen hoewel ze samen in 't rek stonden ("meneer, wil je eens kijken, dat past daar toch bij he?" "nee, 't is die die ernaast staat op 't rek die je moet hebben, deze hier",
de sifon blijkt een te kleine diameter te hebben ("meneer, is dat deze sifon, zo eentje van 40 diameter die hierbij moet?" "nee, dat moet eentje van 32 zijn, deze hier!"). En nu blijkt dus we het telkens toch zelf bij het rechte eind hadden, en dus het foute advies kregen!
Voor de volledigheid vermeld ik ook even enkele 'precedenten':
* In diezelfde winkel moesten we maar liefst 30 minuten wachten tot iemand ons aan gipsplaten kon helpen die NIET beschadigd waren (en die waren erg zeldzaam in de gigantische, wél bereikbare stapel)
* Nog in diezelfde winkel stonden 12 flessen herbiciden in het 'snelverkoop'-hoekje voor 2,5 €. Gelukkig merkte een potentiële koper bij het passeren van de kassa nog net op dat de cassière toch gezwind de volle 12 € aanrekende. Tegenreactie van achter de kassa: "Oei, dat moet iemand per ongeluk in het snelverkoophoekje gezet hebben, dat is dan 12 € meneer".
* Bij een vraag ivm de aankoop van een boor: "Ah, meneer, koop die boor gewoon en probeer eens he! En als 't niet werkt dan kom je ze gewoon terugbrengen he." "Ah, nemen jullie spullen terug die al eens gebruikt zijn?" "Neen, je zal dan gewoon een andere moeten kopen, he!"
* En zo zou ik nog wel even kunnen doorgaan...
Zelfs in het zoeken van productinfo geldt dus 'doe-het-zelf'
Moraal van het verhaal: KOOP NIET BIJ GAMMA IN (NOORD-)GENT!!!
7 Comments:
Ja madamtje, als ge't allemaal beter weet moej moar voor een bouwboeksje goan schrijvn hé!
Maar serieus nu.
Dit is echt wel erg. Eens doorsturen naar Mijnheer Gamma? Ik kan me voorstellen dat dat toch niet de bedrijfsfilosofie is?
mmmmm, je brengt me op ideeën! eerst nog héél even afwachten wat hun reactie nu zaterdag is...
collega S was onlangs - tussen twee baby artikels door - nog bij Gamma in Gent;
misschien daar even luisteren of & zoja wie je best kunt strikken?
...maar alle goeie (?) bedoelingen ten spijt, blijft de grootste winst voor de DHZ-zaak toch nog altijd komen van klanten die eerst het verkeerde kopen, of de klus verkeerd uitvoeren en daarna moeten terugkomen om hun fout te herstellen...
tja, dat je een klant gewoon in z'n ongeluk laat lopen tot daar aan toe, maar dat je een klant met het JUISTE materiaal zegt dat hij wat anders moet meenemen, dat is me toch een beetje te ver gaan! btw, die hele waslijst klachten is het relaas van twéé weken Gamma-bezoeken, niet van een aantal toevallige 'foutjes' doorheen de jaren
Dina Miet, ik heb er geen flauw idee van waar je woont. Maar als je in Zuid-Gent woont had je beter moeten weten. Je weet toch al langer dan vandaag dat het noorden het zuiden leegzuigt...
brt
Beter eens in West-vlaanderen uw inkopen doen, bij de "Hamma" dan wel te verstaan...
Een reactie posten
<< Home