vrijdag, augustus 26, 2005

Gent-Antwerpen 9-9


Bij de vorige tussenstand was het nog 7-8, nu is er in één wip bij beide steden gescoord.

eerste fase van de wedstrijd: 0-1
Gent scoorde namelijk tijdens het bouwverlof in eigen doel, waardoor Antwerpen alweer een puntje binnenrijfde. Een tijdje terug vroeg ik namelijk een parkeervergunning aan bij 't Stad Gent. k' Had alvast bordjes geleend van een bevriend aannemer, dus dat was al een makkie: geen gedoe met verhuurfirma's, geen deadline qua verhuurtermijn,...
Fout gedacht, blijkbaar: de flik van dienst drong er heel uitdrukkelijk op aan om andere borden te voorzien. Sedert kort voldeden de gekende ronde, blauwe borden met rode streep en omtrek namelijk niet meer voor dit gebruik. Neen, officieel dienen die borden om een parkeerVERBOD aan te duiden. En ik wou een plaatsje RESERVEREN voor een container. En dat is dus niet 't zelfde, wat betekent: aannemers, verbouwers en verhuurcentra aller landen: schaf je voor in Gent andere bordjes aan! 0-1 voor Antwerpen, waar ze niet moeilijk doen over bordjes.
Nu ja, doordat er eigenlijk dringender zaken te doen waren, kwam de container niet, en hoefden dus ook de bordjes niet.

2e fase: 1-1
Tot ik deze week besliste dat nu toch weldra het moment zou komen om eens een container te huren, en ik opnieuw een vergunning aanvroeg. En wat bleek? De lieve politieagent die me deze keer te woord stond omcirkelde met veel zwier die goede oude borden van weleer als dé te gebruiken borden! Niet echt getuigend van veel rechtlijnigheid, maar 't komt me wel mooi uit!

3e fase: 2-1
Een Gentse firma rijfde het label voor streekgerechten binnen voor zijn echte Gentse paardenlookworst. Ideaal krachtvoer voor al wie wil verbouwen. Aan het Antwerpse front blijft het echter stil op vlak van 'persoonsgebonden energievoorziening'.

En dat is dus de gelijkmaker!