zondag, juli 10, 2005

Always look at the bright side of life!


Af en toe leent Tuinkabouter me wel eens z'n auto. Ik moet bij momenten namelijk nogal wat kilometers vreten, en dan is een échte auto wel handiger dan een veel te gulzige bolhoed. Ook voor een laatste dag 'containerparken' met Marginaaltjes troep (volgende week gepland) had ik dat Grote Vriendelijke Rijtuig graag gebruikt. Maar intussen ben ik superblij dat Tuinkabouter me wel nog 'n handje wil helpen die dag, en meer nog, dat hij dan zelf z'n GVR wil rijden. Waarom, denk je? Even een korte historiek, met de hoogtepunten van mijn ervaringen met GVR:

3 maand geleden: op de autosnelweg steentje in de ruit
=> klein putje in de ruit ter hoogte van de passagier

2 maand geleden: op de autosnelweg steentje in de ruit (2)
=> iets minder klein putje in de ruit, ter hoogte van de chauffeur, net in het zicht van Tuinkabouter
(ik kijk er gelukkig net onder, hehe)

1 maand geleden: GVR staat op een parking, en wordt, terwijl ik even een boodschap doe, aangereden door een andere GVR met trekhaak
=> nummerplaat helemaal kapot en deuk in bumper

dit weekend: ik rij GVR op een parkeerplaatsje, stop, draai het contact af. en net daarna rijdt alweer een GVR met trekhaak uit z'n parkeerplaats, deze keer 'vollen bak' achteruit...
maw: GVR met trekhaak (2)
=> nummerplaat (net hersteld sedert vorige week) helemaal kapot,
bumper (ook net hersteld) gedeukt, en
een stukje carrosserie (het laatste stukje van het vooraanzicht van de GVR dat nog intact was) ook mee ingedeukt en opgeduwd...

Twee voordelen:
-ik weet nu écht wel zeker dat ik een heel lief, zachtaardig, en begripvol lief heb
-als deze trend zich verderzet (gesteld dát ik ooit nog achter het stuur kruip van GVR) dan weet ik volgende maand alvast wat de schade zal zijn over twee maand...

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

enige mogelijke conclusie: Tuinkabouter wil een nieuwe GVR...

10:08 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat zou ik niet durven stellen bmj,
of hebben we het niet over de zelfde Tuinkabouter?

Mureen

10:40 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

als Dina Miet een nieuwe Tuinkabouter wil, zullen we het dus ook op tijd merken...

1:47 p.m.  

Een reactie posten

<< Home