zondag, juni 05, 2005

seks & de keuken


Vanmorgen ben ik plots wakker geschoten met de prangende vraag: vanonder of vanboven? Voor alle duidelijkheid: het ging hierbij niet over seks, maar wel over mijn keuken. Ik ben er namelijk nog steeds niet uit of ik mijn keuken op het gelijkvloers of op de eerste verdieping zou onderbrengen.
Positief voor het gelijkvloers:
*geen inkijk van op straat (...)
*zicht op m'n tuintje
*bij mooi weer kan je zo buiten gaan om in de tuin te eten
*vlakbij de kelderdeur
*probleemloos afvoeren te voorzien van verwarmingstoestel en dampkap
*afval kan je onmiddellijk buiten bij het compost zwieren
*iets meer ruimte
Negatief voor het gelijkvloers:
*iedereen die binnenkomt passeert langs de keuken
*als ik boven zit te bloggen, is m'n Tuinkabouter misschien beneden om de afwas te doen (hoewel ik 'm wel kan zien en horen)
*ik kan geen bureautje inrichten met zicht op m'n tuintje en moet m'n pc en andere rommel in de leefruimte zetten
*de ruimte beneden is niet langer vrij in te vullen als slaapkamer, logeerkamer, rommelkot, maquettekot, muziekkamer, speelkamer,...
*minder zonlicht
*ik kan m'n gezellige CO-killer niet laten staan, of zelfs niet vervangen door een betere kachel aangezien de schouw daar dan moet afgebroken worden

Positief voor de eerste verdieping
*meer zonlicht
*terwijl Tuinkabouter Humo leest, kan ik gezellig bij hem in dezelfde ruimte een groentetaart bakken
*zicht op straat, waardoor er altijd wat te zien valt terwijl je de afwas doet
Negatief voor de eerste verdieping
*afhankelijk van de schouwopbouw nog geen zekerheid over hoe ik de afvoeren kan voorzien van dampkap en verwarmingstoestel
*om buiten te eten moet ik alles via de trap naar beneden dragen
*de kelder zit twee verdiepingen lager
*als 'k zit te bloggen, zie 'k 't straat niet meer, maar wel m'n tuintje, dat op dat moment echter meestal donker is

tobtobtob

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Mij lijkt het gelijkvloers toch de beste optie, zeker praktisch gezien.

In het andere geval wordt het risico op 'met de soep van de trap vallen' en een aantal smartelijke kelderaccidenten wel groter natuurlijk...

9:17 a.m.  

Een reactie posten

<< Home