zondag, mei 08, 2005

Möbius en het Gentse afvalbeleid

Wil je in Gent bouwen of verbouwen, dan kan je - onder strikte voorwaarden - met je bouw- en andere afval terecht bij de
'Intercommunale
Vereniging voor Afvalbeheer in Gent en Omstreken'
. Zowat de helft
van m'n investering zou dus eigenlijk op de Gentse afvalberg kunnen
belanden, dacht ik zo. Maar wat blijkt nu?

Conditio sine qua non om bij het Ivago-clubje te mogen aansluiten is wel dat je een echte strop bent. Géén studenten, huisjesmelkers, blijvenhangers, afvaltoeristen en andere beesten gewenst dus, wél échte inwoners mét domicilie in de Stad Met De Drie Torens!

Gauw even langs het Zuid dan maar, om het 'Gentse Stadsburgerschap' aan te vragen. Maar om dat te verkrijgen, is het nodig dat je écht in Gent woont. Controle hiervan gebeurt door een échte Gentse flik. Niet
noodzakelijk een onaangename gebeurtenis, maar...

Hoe kan ik nu écht in m'n échte Gentse huisje wonen, als dat tot de
nok toe onder het afval zit?! (Dat spijtig genoeg even écht is)
En hoe kan ik nu dat afval kwijt als ik niet in Gent woon?!





Zou Möbius hier raad mee weten?

Iemand een oplossing?

4 Comments:

Blogger Bavada said...

Je afval tijdelijk elders stockeren? Containertje huren?

2:53 p.m.  
Blogger dina miet said...

afval elders stockeren? heel lief, maar bavadaland lijkt me iets te ver om met m'n kruiwagentje over en weer te crossen ;-)
een containertje huren kan inderdaad, bij Ivago. als je tenminste in Gent gedomicilieerd bent...

10:26 p.m.  
Blogger Bavada said...

Je kan je afval ook veilen. Ik weet anders wel een gelegenheid...

10:11 a.m.  
Blogger Piglet said...

wij hebben een atelier en een garage leeg staan. Kom maar af.

On second thoughts...

6:30 p.m.  

Een reactie posten

<< Home