donderdag, mei 12, 2005

Kris Peeters op de koffie

Bij deze doe ik een oproep aan alle inwoners van Gent om Minister van
Milieu Kris Peeters eens uit te nodigen op de koffie.

Recentelijk deed hij namelijk een, zij het dan wel omstreden, voorstel
om het vraagstuk rond het 'Fort III'-bos in Borsbeek op te lossen.
Hierbij zou Borsbeek een braakliggend stuk grond krijgen in ruil voor
een bosgebied in de buurt van de plaatselijke luchthaven. Leo
Vlaeymans, burgemeester van de getroffen gemeente, vatte de visie van
Peeters treffend als volgt samen:

"Voor Minister Peeters is een eikel hetzelfde als een eik."

Als ik nu dus even Minister Peeters los laat op mijn tuintje, dan kom
ik tot de volgende redenering:

- één eikel neemt liggend pakweg zo'n 2 cm² grond in beslag
- 1 m² is 10.000 cm², wat neerkomt op zo'n 5.000 eikels
- mijn tuintje is ongeveer 40 m² groot.

Conclusie: mijn tuintje kan zo'n 200.000 eeuwenoude eikebomen 'n plaatsje geven!

Als iedere Gentenaar nu dezelfde oefening maakt voor zijn
stadstuintje, dan wordt Gent dé groene long van het westelijk
halfrond!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Pas maar op dat die eikel van een Peeters je tuintje niet onteigend om er een economisch belangrijke verkeersader door te trekken!

3:43 p.m.  

Een reactie posten

<< Home